29 Ağustos 2009 Cumartesi


NAZIM HİKMET DÖNSEYDİ ÖLDÜRÜLEBİLİRDİ
Moskova`da bulunan Orhan Pamuk, ilginç açıklamalarda bulundu:
`Nazım dönseydi Türkiye`de öldürülebilirdi`
Masumiyet Müzesi romanın tanıtımı için Moskova`da bulunan Orhan Pamuk, ilginç açıklamalarda bulundu. Basın mensuplarının sorularını cevaplayan Pamuk, Türkiye`de şimdilerde kısmen özgürlüklerin geliştiğini, Nazım Hikmet dönemine göre demokrasinin daha iyi olduğunu söyledi. Pamuk;" Nazım Hikmet eğer Türkiye`ye dönseydi, ya öldürülür ya da hapse atılırdı" iddiasında bulundu
Kendisine yöneltilen, "Neden Nazım Hikmet gibi Rusya`da yazmıyor ve yaşamıyorsunuz?" sorusunu cevaplayan Pamuk; "Ben Amerika`da Columbia Üniversitesi`nde senede bir sömestr ders veriyorum. Onlar iki sömestr daha kalıp tüm ders vermemi istiyorlar, ama ben istemiyorum. Türkiye`ye dönüyorum. Çünkü; çok şükür ki durumum Nazım Hikmet`inki kadar çok kötü değil. Nazım eğer Türkiye`ye dönseydi ya hapse atılırdı ya da öldürürlerdi." dedi.
Nazım Hikmet`ten bu yana 50 yıldır Türkiye`de bir kısım özgürlüklerin geliştiğini kaydeden Pamuk; "Ben istediğim zaman giriş yapıyorum ve istediğim zaman da çıkıyorum. Tabii senede bir sömestr de New York`ta yaşamak hoşuma gidiyor." bilgisini verdi.
&&
Savunmasız Ülkenin parçalanması haktır. Sen savunursan eğer parçalanmayacaktır.

Hiç yorum yok: