22 Mayıs 2009 Cuma


Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, ilköğretim okullarında okunan öğrenci andının kaldırılmasına ilişkin tartışmalarla ilgili olarak, “Bu görüşü ben ifade etmedim. Katılıyorum demedim. Sadece tartışılabilir dedim” dedi.
TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu toplantısına katılmak üzere Meclis’e gelen Bakan Çubukçu gazetecilerin sorularını cevapladı. İlköğretim okullarında okunan öğrenci andının kaldırılmasının tartışmaya açılmasına yönelik tepkilerin hatırlatılması üzerine Çubukçu, bu konunun bir televizyon programı sırasında gündeme geldiğini, bir üniversite öğrencisinin bunun tartışılıp tartışılamayacağını sorması üzerine söylediklerinin çok açık olduğunu kaydetti.
Çubukçu, “Tabii ki tartışılabilir dedim. Üniversite öğrencisi bir genç ve orada bulunan gençlere her şeyden önce tartışma kültürüne sahip olmalarını, özgürlükçü ve yeni fikirlere açık olmalarını ve birçok konuyu tartışma kültürü içinde özümsemelerini tavsiye ediyorum. O rahatlık içinde, bazı fikirler hoşumuza gitse de gitmese de, fikir özgürlüğü çerçevesi içinde ifade edilebilir. O genç de bu doğrultuda böyle bir görüş ifade etti. Bu görüşü ben ifade etmedim. Katılıyorum demedim. Sadece tartışılabilir dedim. Bu biraz da her konunun gençler tarafından özgür ortamlarda hoşumuza gitse de gitmese de tartışılabilir olduğunu ilişkin bir şeydi” diye konuştu.
Böyle bir şeyi tavzih etmek durumunda kalmasının da aslında tartışma kültürü açısından Türkiye’nin nerede olduğunu ortaya koyduğunu belirten Çubukçu, “Ben orada genç bir insanın, yanında bir bakan oturuyor, her türlü fikirlerini rahat rahat bana söylemesini istedim. Öylesine özgür bir ortamda genç bir üniversite öğrencisi delikanlı fikirlerini ifade ediyor, ben değil” şeklinde konuştu.
Çubukçu, bir gazetecinin ‘Bu konu şimdi tartışmaya açılmış oldu?’ yorumu üzerine ise şöyle konuştu:
“Toplum tartışabilir. Herkes tartışabilir. Ben bir görüş oluşturduğum zaman zaten paylaşırım benim görüşüm olarak. Ben bir görüş oluşturmadım.”

Hiç yorum yok: