11 Ağustos 2010 Çarşamba

İTİRAF: “İKTİDARLAR NASIL ÇALIŞACAĞI BÜROKRATLARI SEÇİYORSA, ASKERLERİ DE SEÇMELİ”

Yazın kavurucu sıcaklarını balkonda, denizden gelen meltemler eşliğinde eş, dost, arkadaşlarla sohbet etmek varken bir gaflette bulundum. Dün gece geç saatlerde kanalları dolaştım. KanalTürk televizyonunda AKP’nin 2 numaralı adamı Dengir Mir Mehmet Fırat’ın konuştuğunu gördüm. Konu 12 Eylül 2010 da yapılacak Anayasa halk oylaması üzerineydi.
Havlumu aldım ve saunaya dönmüş odamda izlemeye başladım.
Konuştuklarını dinlerken boğuluyorum hissine kapıldım. Sıcaklardan mıdır? Yoksa kopuk, boğuk cümlelerden midir? Bilmiyorum. Ama programın sunucusunun, hatta kameramanının yerinde olmak istemediğim kesin.
Anlattıkları tamamen ayni yandaş söylemlerden ibaretti. Buda doğal zaten.
“Atatürk devrimleri travma yaratmıştır” diyen adamı dinliyorsan buna hazır olacaksın. Yada Hollanda’ya portakal satıyorum diye 80 kg eroin götüren şirkete ortaklığını tv kanallarında savunurken adamın midesini ağrıtan adamı dinliyorsanız her şeye hazır olacaksın.
Yine bir cümlesi enteresandı.
Meğer iktidarlar nasıl çalışacakları bürokratları seçiyorsa çalışacağı askerleri de seçecekmiş. Bunu Dengir Mir Beyefendi olağan görüyor ve demokratik görüyor.
Bu cümleler tüyler ürpertici. Bu sıcakta bile insanı üşütebilen bir itiraf niteliğinde.
Anlamı şu:
AKP kendi ordusunu kurması doğal demek, diyor Dengin Mir Mehmet Fırat.

Programda bir anket sorusu varmış. Reklama girmeden programın moderatörü sonuçları açıklıyor.
Anket sorusu şu:
“12 Eylülde oylanacak anayasa değişikliğinin darbelerle hesaplaştığına inanıyor musunuz?”
Evet:%13
Hayır:%87
Reklam öncesi son söz ise:Dengir Mir Mehmet Fırat beyin bu sonuca itirazı var oldu.
Reklam bitti.
Yeni katılımcılarla oranlar %14 e %86 olduğu bildirildi.
Dengir Mir bey devam etti.Moderatörün sıkıntısı yüzüne yansıdı.Artık sonuçlar sık verilmeye başlandı.
Hatta Kemal Kılıçtaroğlu’nu konuk ettiklerini bunun etkisi olduğunu söyledi.Sonuçlarda yanlışlık var denildi.
Bundan sonrası tam bir komediye döndü.
Kopuk, boğuk cümleler artık anlaşılmayacak derecede kopmaya ve resmen zırvalama boyutuna geldi.
Ama moderatör "Dengir Mir bey konuştukça evetler artıyor" demeyi ihmal etmedi.
Ama ben en son dayana bildiğim anda oylar %24 evet,%76 hayırdı.
Programlara ve anketlere bile tahammül edemeyen zihniyetlerin ülkeye demokrasi ve sivil bir anayasa getireceğine inanan kaldı mı? Bilmiyorum ama işte sıcak bir ağustos gecesinden insanın midesini ağrıtan bir manzara daha.
Kürt kökenli bir arkadaşımın sözleri geldi aklıma.
“Dengir: dangırtı, yüksek ses anlamına gelir. Mir: kelam, söz. Dengir mir demek gürültülü söz demektir” demişti. Ben onun yalancısıyım. Fakat akşam ben de bunu hissettim.

Sevgiyle kalın.


"SAHİPSİZ VATANIN BATMASI HAKTIR, SEN SAHİP ÇIKARSAN BU VATAN BATMAYACAKTIR."

Hiç yorum yok: