7 Mart 2010 Pazar

YANİ DİYOR Kİ
CİA’nın düşünce kuruluşu; onların değimiyle think tankı Stratfor ÖZETLE diyor ki:
“BEN Irak’tan çekildiğimde pkk’nın ve dansöz kardeşlerin bitarafını etnik çatışmalardan Türkiye koruyacaktır” diyor.
“BEN bataklıktaN defolup gidiyorum. Benim yerimi Türkiye alacak” diyor.
“BEN Irak’tan tüyünce İran bölgede rahat durmaz, İran’a karşı çıkarlarımı Türkiye koruyacak” diyor.
“BEN tüyüyorum bataklığı sana emanet ediyorum” diyor.
“E bu kadar destek verdim. Ne bağımsız yargı bıraktım, ne asker onuru. Fettullah’a da 12 yıldır bakıyorum. Sizi de iktidar yaptım. Yandaş medya oluşturdum. Yargılandınız ama kapanmadınız; destekledim. Hepinizi köşe yaptım. Muhaliflerinizi damlara ıslak/kuru belgelerle içeri tıktırdım, belge ürettim.Terörü siyasete soktum,ihaneti iktidar yaptım.Şimdi sıra sende” diyor.



‘IRAK’TA İŞ TÜRKİYE’YE DÜŞER’
Amerikan özel istihbarat kuruluşu Stratfor’un raporunda, Irak’tan çekilme takvimi belirleyen ABD’nin, “bir tehdit olarak görmediği Türkiye’ye güvendiği” belirtildi. Rapora göre Türkiye hem ABD’nin çekilmesini kolaylaştırarak güvenliği sağlayacak, hem de İran’ı frenleyecek.
ABD’nin Irak’tan çekilmesinin ardından oluşacak boşluğu Türkiye’nin doldurabileceği ileri sürüldü. Amerikan gizli servisi CIA’nın “gölgesi” olarak tanımlanan özel istihbarat kuruluşu Stratfor tarafından hazırlanan “ABD’nin Irak’tan çekilmesi” başlıklı raporda, Amerikan birliklerinin çekilmesinin ardından Türkiye’nin bölgede İran’ı dengeleyecek bir güç olarak ortaya çıkabileceği belirtildi.
Raporda, “ABD yalnızca Irak’ı değil, İslam dünyasından askeri olarak koparmak istediği Ortadoğu’yu da yönetmek için küresel yükselişini kendi çıkarlarına bir tehdit olarak görmediği Türkiye’ye güveniyor” ifadeleri yer aldı.
Irak’ta bugün yapılacak parlamento seçimlerinin ardından ABD’nin çekilmeye başlamasıyla ülke içinde etnik çatışmaların çıkabileceği tehlikesine dikkat çekilen raporda, Amerikan askerlerinin çekilmesini Türkiye’nin kolaylaştırabileceği yorumu yapıldı. ABD’nin Irak’tan çekilmesini bazı tarafların zora sokabileceğinin ileri sürüldüğü raporda, “Ancak jeopolitik çıkarları olan Türkiye, Washington’ın çekilmesine yardım edebilir” ifadeleri kullanıldı.
“ABD ile ortaklığı, Kuzey Irak’taki Kürt bölücülere yönelik güvenlik kaygıları, enerji ihtiyacı ve bölgesel güç rolünü oynama yeteneği düşünüldüğünde, Türkiye ABD’nin çıkışıyla oluşan boşluğu doldurabilir” denilen raporda, Ankara’nın “Irak’taki etnik-mezhepçilik mayın tarlasında dümen tutmasının zaman alabileceği” de ileri sürüldü.
İran ile iddialı yarış
ABD’nin Irak’taki askeri varlığının ve siyasi sistemdeki elinin İran’a karşı bir denge ayarı olduğu, ancak ABD’nin Irak’tan çekilmesiyle İran’ın ülkedeki konumunu genişletebileceği de rapordaki değerlendirmeler arasında yer aldı.
Rapordaki, Türkiye’nin son dönemde izlediği dış politikayla ilgili değerlendirmeler de dikkat çekti. “Ortadoğu, Balkanlar, Kafkasya ve Orta Asya gibi bölgelerde gücünü yansıtan Türkiye’nin saldırgan bir biçimde dünya sahnesine döndüğü” ifade edilen raporda, Tükriye’nin Irak’ta “iddialı bir İran ile yarışacağı” öne sürüldü.
15 sayfalık istihbarat kuruluşu raporunda, “Yakınlığı ve acil çıkarları göz önüne alındığında Irak, Türkiye’nin en çok çaba harcayacağı, jeopolitik tırmanışının başlama noktası olacak. Sonunda İran’dan daha fazla yayılma eğilimi olan Türkiye, Irak’ta İran’ın hareketlerini frenleyebilir” denildi.
ELÇİN POYRAZLAR/ WASHINGTON




"SAHİPSİZ VATANIN BATMASI HAKTIR, SEN SAHİP ÇIKARSAN BU VATAN BATMAYACAKTIR."

Hiç yorum yok: