28 Temmuz 2009 Salı



ANKARA - PKK lideri Abdullah Öcalan'ın ‘’Sayın Erdoğan ve Gül’ün dolaylı da olsa, basın yoluyla da olsa çağrıları oldu, ricaları oldu. Ben de bunlara cevap verdim’’ sözlerine ilişkin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile Başbakanlıktan açıklama yapıldı. Çankaya Köşkü'nden yapılan açıklamada, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Öcalan’a mesaj göndermediğini ve ricada bulunmadığı iddia edildi. Başbakanlık'tan yapılan açıklamada da sözkonusu iddianın doğru olmadığı belirtildi. ÖCALAN NE DEMİŞTİ? Cuma günü avukatlarıyla yaptığı görüşmede Öcalan'ın ANF'de yayınlanan değerlendirmesi şöyleydi: “Çatışmasızlık ortamı devam etmeli” deniliyor. Ben zaten 11 yıldır bunu burada yapmaya çalışıyorum. Hatta Özal’dan beri yapıyorum. Ve tek başıma yapıyorum. Çağrılar üzerine ben bunları yapıyorum. Özal, Talabani üzerinden çağrı yapmıştı. Ben önce Talabani’ye ‘Sen ne diyorsun’ demiştim ve şaşırmıştım. Daha sonra Sayın Erbakan başbakanken Suriye devlet başkanı üzerinden çağrısı oldu. Askeriye, Brüksel üzerinden çağrı yapmıştı. En son da buradan da rica ettiler. Sayın Erdoğan ve Gül’ün dolaylı da olsa, basın yoluyla da olsa çağrıları oldu, ricaları oldu. Ben de bunlara cevap verdim. Osmanlı zamanında padişahlar perde arkalarından dinlerlerdi. Eğer çözüm olacaksa biz bunu da kabul ederiz.”
GÜL VE ERDOĞAN'IN ÖCALAN YALANLAMASI
27 Temmuz 2009
Başbakan Erdoğan'ın Abdullah Öcalan'a mesaj gönderdiğine ilişkin haberler yalanlandı.
Başbakanlık, terör örgütü elebaşından Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın dolaylı mesaj gönderdiği ve ricada bulunduğu yönündeki haberler yalanlandı. Başbakanlık Basın Müşaviri Kemal Öztürk tarafından yapılan açıklamada, "Bugün bazı basın yayın organlarında, terör örgütü elebaşısının avukatlarına atfen, 'Sayın Başbakanın kendisine dolaylı mesaj gönderdiği ve ricada bulunduğuna' dair bazı asılsız iddialar yer almıştır. Sayın Başbakan, başta PKK olmak üzere hiçbir terör örgütüne ne dolaylı, ne de basın aracılığı ile hiçbir mesaj göndermemiş, hiçbir ricada bulunmamıştır. Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı'na yönelik bu sözler tümüyle yalan ve iftiradır." denildi.
CUMHURBAŞKANLIĞI DA YALANLADI
Hemen ardından Cumhurbaşkanlığından da bir açıklama yapıldı. Cumhurbaşkanlığı da terörist başı Abdullah Öcalan'a dolaylı mesaj gönderilip, ricada bulunulduğu yönündeki haberleri yalanladı. Cumhurbaşkanlığı'ndan yapılan açıklamada, "Bugün bazı basın yayın organlarında yer alan ve Sayın Cumhurbaşkanımızın terör örgütü elebaşısına dolaylı olarak mesaj gönderip, ricada bulunduğu yolundaki haberler, gerçekle hiçbir şekilde bağdaşmamaktadır ve terör örgütü elebaşısının avukatlarının iddiaları tümüyle asılsızdır." denildi.

Hiç yorum yok: