17 Ekim 2011 Pazartesi

OKUL YERİNE KURAN KURSU



AKP döneminde ilköğretim okulları kapatılırken, Kuran kursu sayısı iki buçuk kat arttı. TÜİK'in verilerine göre, 2003–2011 yılları arasında devlete ait ilköğretim okullarının onda biri kapatıldı. Kuran Kursları'nın sayısı ise 4 binden 9 bine çıktı. Yaz aylarında açılan kuran kursu sayısı ise 60 binin üzerinde.

AKP iktidarı döneminde açılan kuran kursu sayısı 60 bini bulurken, ilköğretim okulları onda biri kapatıldı.

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, 2003-2011 yılları arasında Türkiye'de kamuya ait ilköğretim okullarının sayısı 35 bin 501'den 31 bin 899'a düştü.

Ancak bu oran özel okullara yansımadı. Yine aynı dönemde açılan özel ilköğretim okulu sayısı yüzde 46 artarak 613'ten 898'e çıktı.

Artış sadece özel okullara değil, sürekli Kuran kurslarınada yansıdı. AKP döneminde açılan Kuran kursu sayısı 3 katına çıktı. Diyanet İşleri Başkanlığı'nın verilerine göre, 2003 yılında 3 bin 852 olan resmi Kuran kursu sayısı, 9 binlere ulaştı. Yani artış yüzde 125'lere dayandı.

Yaz aylarında açılan Kuran kursu sayısının ise 60 binin üzerinde olduğu tahmin ediliyor.

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın verilerine göre, 2011 yılı itibariyle ülkemizde 81 bin cami bulunuyor. Yani her ilimize bin cami düşüyor. Okul sayısı ise 53 binde kalıyor.
Ulusal Kanal-17/10/2011


"SAHİPSİZ VATANIN BATMASI HAKTIR, SEN SAHİP ÇIKARSAN BU VATAN BATMAYACAKTIR."

Hiç yorum yok: