27 Şubat 2011 Pazar

Attilâ İLHAN'dan Necmettin ERBAKAN üzerine:

"İçinde Cumhuriyetçilik tohumları kalmıştı, bu nedenle zaman zaman antiemperyalist çıkışlar yapardı'

ARSLAN BULUT'UN ATTİLÂ İLHAN SÖYLEŞİSİNDEN:

İLHAN: Amerikalılar, 1950'den 60'ların sonuna kadar, Türkiye'yi elekten geçirdiler. Nerede hangi tarikat var? Nerede dönmeler yaşıyor? Nerede Yahudilerin tesiri var? Kürtler hangi bölgelerde yaşıyor? Bunu bana, bizzat bu işi yapan profesör söyledi. Bir Fransız profesör gelmiş, başka bir etüt yapıyormuş havasındaydı, ben o zaman Demokrat İzmir'i yönetiyordum. Adamla arkadaş oldum. Fransız Sosyalist Partisi üyesiymiş. Benden de Fransa hikayeleri çıkınca dostluk başladı. Dostluk bitmedi, Türkiye'den ayrıldıktan bir müddet sonra, bana bir mektup verdi adamları. "Ben, Türkiye'de Amerikan şirketleri hesabına şu iş için bulunduğumu söylemiştim. Oysa asıl amaç o değildi. Türkiye hakkında çok kötü tasavvurları var. Ege'deki dönmeleri, Boşnakları, Arnavutları ve diğer etnik grupları saptadım" dedi. Önce Amerika adına bunlar saptandı. Kimi kime karşı kullanabiliriz? Çünkü, ülkücü-komünist meselesi bitti, bu defa laik-anti laik işi çıkardılar. O kadar tertipli götürüyorlar ki. Bunların hepsinin içinde provokasyon var. Refah'ın kapatılmasında da provokasyon var. O çok sert konuşan, parti aleyhine tefsir edilebilecek konuşmalar yapanların ajan olmasından hep şüphelendim.

BULUT: Kimin ajanı, yabancıların mı, bizimkilerin mi?

İLHAN: Ha orası pek belli değil, yabancıların da olabilir, bizimkilerin de. Veya her ikisinin birden. Ama o konuşmalar mutlaka provokasyon. Çünkü, Refah'ın militan tipi o değil. Refah'ta şarklı rahatlığı var genellikle. Efendi havalı adamlar. En başta Necmettin Erbakan. Bunlar ise öyle değil. Bunlar edepsiz, küstah... O tipler çıktı ortaya. Bunlar o hareketin içinde yoktu. Ya onlar birtakım kompleksli heriflerdi, komplekslerini kustular ya da bu iş için kullanıldılar. Her hareketin içine musallat olur bu garip tipler. Bir hareket en çok bunlara dikkat etmelidir. İşe yarayacak gibi görünür, ağzı çok laf yapar, güvenirsin, çağırırsın, her şeyi berbat ederler.

"SAHİPSİZ VATANIN BATMASI HAKTIR, SEN SAHİP ÇIKARSAN BU VATAN BATMAYACAKTIR."

Hiç yorum yok: