İSRAİL'İN HERON'UNA KARŞI TÜRK 'ÇALDIRAN'I
Türkiye, İsrail'in casus uçağı Heronlar yerine kendi insansız uçağı 'Çaldıran'ı gizli bir şekilde geliştirmeye çalışıyor.
Perşembe, 01 Ekim 2009 15:29
Dünya Bülteni / Haber Merkezi
Sinop'ta yazılım ve tasarımı Türk mühendisler tarafından yapılan ülkemizin ilk
Ancak 18 bin feete çıkıp yaptığı manevra sırasında operatör hatası sonucu, uçak düştü. Erfelek İlçesi'ne düşen casus uçak gözlerin Sinop'a çevrilmesine neden oldu. Vali Mustafa Hakan Güvençer, "Bizi aşan bir durum var. Bunun bilimsel araştırmalar çerçevesinde denemeleri sürdürülen bir hava aracı olduğunu söyleyebilirim" demekle yetindi. Baykar Makina Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Bayraktar, çalışmanın gizli olduğunu, ancak prototip model uçuşu sırasında yaşanan kaza kırım nedeniyle çalışmaların kamuoyuna yansığını söyledi. Bayraktar, "Biz iki firma yarışıyoruz. Bu özellikte ilk casus uçağı yaptık. Test uçuşları heyet gözetiminde değerlendiriliyor. Burada tamamen Türk mühendislerin bir eseri var. Yazılım ve tasarımında hiçbir yabancı mühendis katkısı yok. 8 yıldır uçaklar üzerinde çalışıyoruz. Son iki yılda İsrail'in Heron'larına yakın özellikte 'Çaldıran' adını verdiğimiz casus uçağı yaptık. İlk demonun uçuşu sırasında 18 bin feette operatör hatası sonucu kaza kırıma uğradık. Bu kaza ülkemizin milli casus uçak geliştirme projesini hiçbir koşulda askıya almayacaktır. Çalışmalara ikinci uçakla devam edilmektedir. Onda bu hata tekrarlanmadı" dedi. Kaza kırıma uğrayan insansız hava aracının tamamen Türk mühendisleri tarafından geliştirilen ilk milli insansız hava aracı olduğunu belirten Bayraktar, bir aydır Sinop Havaalanı'nda test ve deneme yaptıklarını kaydetti. İLK TÜRK İNSANSIZ HAVA ARACI 35 kişilik bir ekibin eseri olan ilk Türk insansız hava aracı, uygun görülürse Türk Silahlı Kuvvetleri'nin hizmetinde kullanılacak. Uçakların en önemli özelliğinin yazılımlarının Türk mühendisler tarafından yapılıyor olması ve çok düşük desibelde ses çıkarması. Bayraktar, "Bu sistem 10 saat ikmalsiz 200 kilometreden yayın yapıyor. 18 bin feette 8 saat havada kalıyor. 20 bin feete kadar da çıkabiliyor. Uçağımızın kanat açıklığı
İSRAİL 'HAMAS'I GEREKÇE GÖSTERDİ, HERON'LARI VERMEDİ
Cumhuriyet gazetesine göre, Erdoğan'ın HAMAS yanlısı tutumu yüzünden İsrail Hebron uçaklarını vermiyor
Salı, 27 Ocak 2009 10:57
Terörle mücadelede acil ihtiyaç için İsrail'den stratejik insansız hava aracı Heron-TP modelinden almak isteyen Türkiye'ye olumsuz cevap geldi. Gazze saldırılarından önce yapılan başvuru, İsrail makamlarının "İhracat izni vermemesi" nedeniyle reddedildi. Cumhuriyet gazetesi, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Gazze saldırıları nedeniyle İsrail'e yönelttiği sert eleştiriler ve Hamas'ı kollayan açıklamalarının kararda etkili olduğunu iddia etti. Türkiye, terörle mücadelede insansız hava araçlarına son dönemde yoğun olarak ihtiyaç duyuyor. Bu amaçla yerli bir sistem üretilmesi çalışmaları sürerken mevcut ihtiyacı karşılamak amacıyla da ortak üretim, hazır alım ve kiralama yoluna gidiyor. İnsansız hava aracı konusunda Türkiye, İsrail ile yoğun işbirliği yapıyor. Mevcut durumda Türkiye'nin elinde bir kiralık insansız hava aracı, bir de test çalışmaları süren sistem bulunuyor. Türkiye'nin, elindeki sistemleri yedeklemek amacıyla stratejik insansız hava aracı Heron-TP modelinden almak için İsrail'e başvurduğu öğrenildi. Bu istek, İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarından önce iletildi. Savunma sistemlerinin modernizasyonu, ortak üretim konularında yoğun işbirliği yapan İsrail, stratejik Heron istemini ilgili makamların ihracata izni vermediği gerekçesiyle geri çevirdi. İsrail makamlarının bu kararı, Başbakan Erdoğan'ın Gazze saldırılarında kendilerine yönelttiği sert eleştiriler ve Türk kamuoyunda oluşan tepki nedeniyle aldıkları savunuluyor. Kaynak: Cumhuriyet
'HERON'LARDA SORUN VAR!
TSK'nın İsrail'den satın aldığı 10 İnsansız Hava Aracı -Heron'dan teslim edilen ilk ikisindeki sorun bir türlü aşılamıyor
Perşembe, 04 Aralık 2008 14:18
Kuzey Irak'taki dağlarda yer alan PKK kamplarını "BBG evine" dönüştüren Heron adlı İnsansız Hava Araçları, İsrail'den Türkiye'ye "sorunlu" geldi.
İsrail, Türk Silahlı Kuvvetleri için ürettiği toplam 10 Heron insansız hava aracından ikisini teslim etti. Ancak Heronların üzerine Aselsan'ın ürettiği Aselflir termal görüntüleme sisteminin entegre edilmesi sorun oluşturdu.
İsrail'in kendi ürettiği benzer sistemlerin ağırlığı 60 -
Ekim ayı sonunda, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül'ün başkanlığındaki bir heyet İsrail'e giderek Heronların ilk test uçuşlarını izlemişti. İsrail Savunma Bakanı Ehud Barak ile birlikte araçların kalkış, iniş, çeşitli yüksekliklerden tespitleri ve gönderdiği resimleri gördüklerini anlatan Gönül, "Mükemmel araçlar. Verilecek görevleri en iyi şekilde yapacaklar" demişti.
Bir hafta önce İsrail'e giden bir teknik heyet, Heronların kabul testlerini yaptı. Bu testte Heronların üzerindeki parçalar ve çalışıp çalışmadıkları kontrol edildi. Heronlar daha sonra 30 Kasım'da İsrail'e gönderilen C-130 uçağına yüklenerek Batman'daki İnsansız Hava Araçları Merkezi Komutanlığı'na getirildi. Ancak Heronların hizmete konması öncesinde bazı teknik sıkıntılar aşılmaya çalışılıyor. AĞIRLIK SORUN OLDU Heronların 4'ü Kara Kuvvetleri, 4'ü Hava Kuvvetleri, 2'si ise Deniz Kuvvetleri için üretiliyor. Genelkurmay Başkanlığı emri doğrultusunda, Heronların tamamının uçurulması sorumluluğu ise Hava Kuvvetleri'nde bulunuyor. Bu nedenle nihai testleri Hava Kuvvetleri yapacak. Ancak Hava Kuvvetleri Heronlara yönelik bazı "soru işaretleri" taşıyor. Heron projesini yürüten Savunma Sanayi Müsteşarlığı, araçların kritik elektronik sistemlerinin Türk firmalarınca üretilmesini öngördü. Bu nedenle Heronların üzerine Aselsan'ın ürettiği Aselflir termal görüntüleme sistemi entegre edildi. İsrail'in ürettiği benzer sistemlerin ağırlığı 60-
Bu durum Heronların 30 bin feet olması gereken irtifasını 24 bin feete düşürdü. Alçak menzilde uçuş Heronların düşman tarafından daha kolay tespit edilebilmesine neden olurken, aynı zamanda daha fazla yakıt sarfiyatı, daha kısa menzil, havada kalış süresinde kısalma ve daha küçük bir alanın gözetlenebilmesi anlamına geliyor. Fabrika verilerine göre; 52 saat süreyle havada kalıp, 30 bin feet irtifada ve
Üzerindeki yazılım ve donanımın esnekliği sayesinde, sabit kanatlı, döner kanatlı ve insansız hava araçları ile gemilere entegre edilebiliyor. Gece ve gündüz kamerası, termal kamera, lazer mesafe ölçme ve işaretleme fonksiyonları bulunuyor. Kaynak: ANKA
İLK YERLİ ÜRETİM CASUS UÇAK GELİYOR
Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş.tarafından yapılan casus uçaklar 2010'dan itibaren kullanılmaya başlayacak.
Perşembe, 12 Haziran 2008 18:56
Kuzey Irak'a yönelik operasyonlarda İsrail üretimi "Heron" isimli casus uçağı kullanan Türkiye, bu mecburiyetten kurtuluyor. Türkiye'nin yüzde 100 yerli insansız hava aracına sahip olması için artık çok kısa süre kaldı. 2010 yılında TSK envanterine kazandırılacak Türk İnsansız Hava Aracı(TİHA) 10 kilometre yükseklikten yerdeki insanların fotoğrafını çekebilecek. Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş.(TAI) tarafından yapılan casus uçaklar 2010'dan itibaren kullanılmaya başlayacak. Türk Silahlı Kuvvetleri ile yapılan anlaşma gereği 30 araç 2011'e kadar teslim edilecek. Türkiye ayrıca tanesi 2 milyon dolar olan İsrail malı Heron'lardan da 10 adet alacağı öğrenildi. Böylece TSK envanterinde 40 adet casus uçak hizmet ermeye başlayacak. Türk insansız Hava Aracı(TİHA) hakkında bilgi veren TAI Entegre Uçak Sistemleri Grup Başkanı Özcan Ertem, Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından verilen görev ile bu işe başladıklarını belirtti. Ertem, casus uçağın gece ve gündüz keşif uçuşları yapacağını, üzerinde bulunan kameralar ve bulutların üzerinden bile görüntü alan SAR sistemine sahip olacağını söyledi. Türk ordusunda şu anda İsrail'den kiralanan Heron'un kullanıldığını belirten Ertem, 1 yıl içinde 10 uçağın 20 milyon dolara bu ülkeden satın alınacağını dile getirdi. Kendi ürettikleri uçağın 24 saat havada kalabileceğini, 30 bin feet yani yaklaşık 10 kilometre yüksekliğe çıkacağını belirten Ertem, yüzde 100 yerli tasarım olacağını belirtti. Kamera ve keşif sistemlerinin de yerli üretim olacak Türk İnsansız Hava Aracı'nın en önemli kısmının yer istasyonlarının da yerli üretim olacağını belirtti. TİHA'nın 10 kilometre yükseklikten saklanan düşmanları tespit edeceğini belirten Ertem, sessiz bir şekilde uçan casus uçağın üzerindeki kameraların yerde gördüğü tüm görüntüleri merkeze naklettiğini söyledi. Ertem uçak inmeden elde ettiği görüntüleri merkeze ulaştırabileceğini dile getirdi. Casus uçak gece gündüz, kötü hava şartları da dahil olmak üzere keşif, gözetleme, sabit ya da hareketli hedef tespiti, teşhis, tanımlama ve takip amaçlı kullanılacak. Gerçek zamanlı görüntü istihbaratı görevine yönelik geliştirilecek TİHA üzerinde, elektro optik gündüz kamerası(EO Day Tv), gündüz(EO-electro Optic),Kızılötesi(IR-InfraRed), Lazer Mesafe Bulucu(LRF-Laser Range Finder), Lazer İşaretleyici(LD-Laser Designator) ve SAR cihazları bulunacak. TİHA, 10 metre uzunluğunda olacak. Kanat açıklığı 17 metre toplam kalkış ağırlığı bin 500 kilogram olacak. Kaynak: Zaman
"SAHİPSİZ VATANIN BATMASI HAKTIR,
SEN SAHİP ÇIKARSAN BU VATAN BATMAYACAKTIR."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder