12 Ağustos 2009 Çarşamba


1995 yılında öldürülen MİT muhbiri Tarık Ümit’in amcası Cemalettin Ümit'ten Ergenekon iddianamesine yalanlama geldi. Cemalettin Ümit, “Ben 1996’dan sonra kimseye ifade vermedim. Ergenekon savcılarıyla hiç görüşmedim” dedi. Oysa, 3. Ergenekon iddianamesinde Cemalettin Ümit'in 4 Kasım 2008 tarihinde Ergenekon savcılarınca ifadesinin alındığı yer alıyor.
1995 yılında öldürülen MİT muhbiri Tarık Ümit'in amcası Cemalettin Ümit dün akşam Star Tv Ana Haber bültenine konuk oldu. Cemalettin Ümit, Tarık Ümit'in öldürülmesiyle ilgili iddiaların da yer aldığı 3. Ergenekon iddianamesini yalanlayan açıklamalar yaptı. İddianamede, 4 Kasım 2008'de ifadesinin alındığı bilgisi bulunan amca Ümit, "1996 yılında o zamanki Devlet Güvenlik Mahkemesi'ne verdiğim ifade dışında hiçbir kişi ya da kuruluşa ifade vermedim. Ergenekon savcılarıyla görüşmedim" dedi.
Tarık Ümit cinayetiyle ilgili çeşitli açıklamalar yapan Cemalettin Ümit, "Tarık'ı perşembe kaçırdılar, Pazartesi öldürdüler. Cinayetin Ergenekon'la bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bu 3-5 kişinin çıkar hesaplaşması işidir. Sebebi de uyuşturucu parası" dedi.

Hiç yorum yok: